7 השלבים לשיווק עצמי אפקטיבי


7 השלבים לשיווק עצמי אפקטיבי- חלק א'

אם אתה בעל עסק, או אפילו שכיר שמעוניין בקידום, שיווק עצמי יכול לעזור לך מאוד להתקדם ולהשיג את מטרותיך.
אך חשוב שתדע איך להשתמש בשיווק עצמי כי זה יכול גם להזיק לך. אדם שאינו מבין מהו שיווק עצמי ואיך להשתמש בו, מתחיל פשוט....
לדבר על עצמו, על המקצוע שלו, על השירות או המוצרים שהוא מוכר אך הוא מחמיץ כאן נקודה חשובה: שיווק עצמי היא קודם כל אסטרטגיה לקידום העסק שלך אך היא חייבת להיעשות מתוך ראיית צורכי הלקוח שמולך.

המאמר יביא בקצרה את השיטה שפיתחתי לשיווק עצמי אפקטיבי.

שלב 1: תכנון אסטרטגי- קודם כל תכיר את הלקוח הפוטנציאלי שלך

לפני שאתה שופך את כל המידע המקצועי שלך אתה חייב להכיר את הלקוח, סוג הלקוח, העדפותיו, הצרכים שלו, מה הוא רוצה להשיג, איך הוא קונה בדר"כ ועוד. כל המידע הזה יעזור לך בשלבים הבאים כשתעצב את המסר שלך לכל סוג לקוח. איך מכירים את הלקוח? שואלים שאלות....

שלב 2: עיצוב מסר מותאם אישית לכל סוג לקוח

אם  העסק שלנו פונה לקהלי יעד שונים מובן שלא נספק להם מידע שיווקי זהה על עצמנו.
אז זהו שזה לא כל כך מובן מאליו... אנשים בדר"כ לא יודעים איך לשווק את עצמם בצורה מותאמת אישית לאדם שאיתו הם משוחחים.
לדוגמא: ביום שישי הייתי בסופר ופגשתי מכר ותיק שהמון זמן לא התראינו,  אז פשוט מאוד שאלתי מה אתה עושה? והוא ענה בקצרה אני עורך דין.
המשכתי לשאול: באיזה תחום? בתחום הפלילי, והוא התעניין: מה אתה עושה היום?  אני מאמן אנשים לשיווק ולפיתוח העסק שלהם, אני בעצם עוזר בעיקר
לעסקים נותני שירותים לשווק ולשפר ביצועים עסקיים. הוא ענה: וואו זה נשמע מעניין, אתה עוזר גם איך לגבות שכר טירחה?  (כאן זיהיתי שזו הבעיה שמטרידה אותו) אז עניתי: בוודאי, גבייה היא תהליך חשוב בכל עסק, אני מלמד איך להתמקד בערך ובתועלת שהלקוח מקבל ולא להתמקד במחיר. ברגע שהלקוח מבין שהוא קיבל שירות מקצועי שמועיל לו הוא לא יתווכח על המחיר, והגבייה תהיה יותר קלה.  וואלה נשמע מעניין יש לך כרטיס ביקור... וקבענו להיפגש ביום ראשון.  הדוגמא ממחישה כמעט את על השלבים של שיווק עצמי אפקטיבי- ואיך נמדוד אם השיווק שלנו מצליח? עפ"י התוצאות, קבענו פגישה, סגרנו עסקה או קיבלנו הפניות.

שלב 3: להיות מתעניין ולא מעניין

רבים חושבים ששיווק עצמי מסתכם "בלספר על עצמי" זה לא מדויק, כמובן שאתה צריך לספר על עצמך אך לפני שאתה עושה את זה
צריך לדעת איך. איך לספר על עצמך או על העסק שלך כך שהשומע יגיד "וואו אני קונה" או "בוא נקבע פגישה". כדי שזה
יקרה אתה חייב להקשיב ללקוח, לשאול שאלות שמתעניינות במצבו, בחייו, בעבודתו ובעיקר שאלות שיזהו את הצרכים שלו.
אתה חייב קודם כל לשתוק ולהקשיב למה שהוא אומר ולמה שהוא לא אומר, לשים לב למשמעות הלא-מילולית של דבריו ( ברוב המקרים זוהי המשמעות האמיתית של דבריו) לשים לב לשפת גופו. האם הוא חוזר על משפטים- סימן שיש חשיבות לכך וכדאי לשאול אותו על כך.
לסיכום לזכור תמיד להיות מתעניין ולאו דווקא מעניין.

 שלב 4: להיות קצר וענייני
חשוב להיות קצר וענייני לא לספר סיפורים ומעשיות, מפני שבדר"כ הפגישות הללו מקריות (אני באופן אישי מאמין שאין דבר כזה מקרי) ותוך כדי מהלך יום העבודה שלנו, ולכן מומלץ להיות ענייני ותכליתי, לזכור מה המטרה שלנו בשיווק עצמי ( להשיג יותר לקוחות, לקבוע פגישות וכו')
ולהציג את המסר ותמיד לסיים בשאלה מתעניינת, בסוף לפני שנפרדים לקחת כרטיסי ביקור ולצלצל לקבוע פגישה.

המידע כאן הועיל לך? רוצה לשפר באמת את מיומנות השיווק העצמי שלך?
הירשם עכשיו לסדנת שיווק עצמי בה תקבל את כל הכלים המעשיים לקידום בחיים, בקריירה או בעסקים
להרשמה לסדנת שיווק עצמי במחיר מיוחד היכנסו כאן

למידע נוסף על שיווק עצמי לשכירים היכנס כאן שיווק עצמי בקריירה
בפוסט הבא נמשיך את השלבים לשיווק עצמי אפקטיבי
אני אשמח לקבל תגובות והצעות לשיפור.
אני רוצה להודיע שאנו פותחים קבוצת אימון לבעלי עסקים נותני שירותים ( עו"ד, רו"ח, קוסמטיקאיות, כל העסקים מתחום הרפואה המשלימה, סוכני ביטוח וכו')
קבוצת האימון היא תוכנית אימון שנתית שמתמקדת בשיווק וקידום עסקי.
מס' המקומות מוגבל כאשר יש מקום אחד בלבד לכל סוג מקצוע ( קוסמטיקאית אחת, רו"ח, וכו')
הקבוצה נפתחת לאחר החגים
מהרו להירשם ולהבטיח את מקומכם
054-4766355
077-7060160
או במייל, בפייסבוק או השאירו תגובה בפוסט ונחזור אליכם.

שנה טובה וחתימה טובה לכולכם

ליאור טל
אימון ושיווק אפקטיבי

בנוסף תוכלו להירשם לסדנת שיווק עצמי במחיר מיוחד דרך אתר קופון הדרום
לרכישת סדנת שיווק עצמי היכנסו כאן


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה