איך לפתח את המיומנויות העסקיות שלך?

אני מגדיר מיומנות עסקית כמיומנות שעוזרת לי לשפר ביצועים להפיק רווחים.
 בבית הספר ובאוניברסיטה לא לומדים לפתח את המיומנויות החשובות האלה, גם אם למדתם כלכלה או ניהול לא רכשתם מיומנות, רכשתם ידע בדרך כלל מיושן ולא מעודכן.
הידע הזה עוזר  לנו לבצע את העבודה שלנו כשכירים. אך מתי שכיר זקוק למיומנות עסקית?
בשני מצבים : כשהוא מנסה להתקבל לעבודה וכדי לבקש העלאה בשכר. אז עליו להתמקח, לשווק את עצמו ואת כישוריו,
לנהל משא ומתן ולקוות שהבוס שלו יסכים לתת לו העלאה בשכר.

 לאדם עצמאי או אחד שמתחיל עסק במשרה חלקית  חשוב שישלוט קודם כל בשתי מיומנויות עסקיות  בסיסיות:

1. היכולת לשווק בהצלחה.
2. היכולת למכור ללקוח.

רבים מתבלבלים בין שיווק למכירה וחושבים שהן אותה מיומנות- אז בואו נעשה סדר...
שיווק הוא סך הפעולות שעל האדם והעסק לבצע כדי למשוך ולהניע  את הלקוחות להגיע לעסק ולרצות לרכוש את מוצריו ושירותיו.
 במילים פשוטות, איך אני פועל כדי להביא לקוחות לעסק?

מכירות הן הפעולות הדרושות כדי לשכנע את הלקוח לבצע את הקנייה. כפי ששמתם לב אילו שני דפוסי פעולה שונים.

אם אתם רוצים ליצור לעצמכם רווחים במשרה חלקית או בעסק שלכם תתמקדו בפעולות!
 פעולות שיווק
ופעולות מכירה.

אך מה לעשות אם אני לא יודע לשווק ולמכור... תאמינו לי אני מבין את הקושי שלכם... אני לא נולדתי איש מכירות
ואני לא מכיר אנשים שנולדו אנשי מכירות... באופן כללי אני יודע שכולם נולדים בתור תינוקות.. :)
אז מה לעשות?
לנסות ולנסות ושוב לנסות...
בכל ניסיון מכירה ללמוד מה עשינו היטב ומה דרוש שיפור. לבקש משוב מחברים, ואפילו מלקוחות שסירבו לקנות
תשאלו אותם מה הסיבה שהם לא קנו.
 אפשר להיעזר במאמן אישי שיסייע לאתר חוזקות ולתת לנו משוב מקצועי על אילו נושאים להתמקד ולהעצים ומה לשפר בתהליכי השיווק והמכירה.
מומלץ להשתתף בסדנאות מכירה מעשיות ופשוט ללמוד מטעויות ולשפר ביצועים.
זו פשוט הדרך שאני עברתי...
הכי חשוב בתחילת הדרך הוא לא לפחד מכישלון ודחייה של לקוחות, להתייחס לזה כאל תהליך של למידה מעשית.
אז מספיק אם התיאוריות ותתחילו לפעול...

אני אשמח לקבל תגובות אם הפוסט הזה עזר לכם וכן באילו נושאים הייתם שמחים לקבל מאיתנו מידע שיעזור לכם לקדם את עצמכם ו/או לשפר את ביצועי העסק שלכם...

אני מחכה לתגובות ולהתראות בפוסט הבא

ליאור טל
אימון ושיווק אפקטיבי






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה